vrijdag 23 november 2012

Mijn 'vijlen clutch'. + korte DIY !

Hay!

Laatst heb ik van een leeg doosje, waar eerst potloden in zaten, een soort 'vijlen clutch' gemaakt. Tenminste ik vind het er wel een beetje uit zien als een clutch, maar eigenlijk is het een simpel potloden doosje versierd met behang waar mijn vijlen in zitten. Tja, het is maar net hoe je het wil noemen. Die ga ik jullie vandaag laten zien! Have fun!



Ik zit in de brugklas, en moest dus in het begin van het jaar veel schoolspullen aanschaffen, dus ook potloden (ik heb ze van bruynzeel).
Ik heb mijn potloden in mijn etui zitten, niet meer in het 'doosje'. Hiernaast even een foto van zo'n doosje.->




Ik dacht, hé is dit niet handig, kan ik hier niet iets mee doen? In het begin kon ik niks bedenken. Doosjes zijn altijd makkelijk, maar zo'n dun doosje? Wat kon ik daar nou mee doen..

Nou vorige week kreeg ik ineens het idee om er mijn vijlen in op te bergen!
Mijn nagelvijlen slingerde altijd maar een beetje rond, ik had er niet echt een vaste 'opberg plaats' voor. Nu dus wel!

Eerst heb ik het doosje versierd met behang van pip studio. Ik was 2 jaar geleden helemaal gek daarvan, en had fotolijstjes met daarin behang, van pip studio dus. Maar ik had nog veel over, en toen zag ik het weer liggen en dacht: daar ga ik mijn doosje mee versieren. Ik raad je af om inpak papier of slap kaftpapier te gebruiken, want dat scheurt enorm snel! Dus kijk even thuis of je nog wat behang hebt liggen, misschien wel van je zusjes kamer. =) Daarna ging ik met alles lijm (hobby lijm) het behang op het doosje plakken.

Vervolgens heb ik er watten in geplakt, zodat mijn glasvijlen niet door midden zouden breken of beschadigen, en ook de andere vijlen blijven perfect op hun plaats liggen. Tip van flip! =)


De lijm moest wel erg lang drogen, maar ik had de hele dag de tijd, haha!


 Nagelvijlen van links naar rechts:
houten vijltje - glasvijl - glasvijl - vijl met een soort nep diamant laagje - vijl met boogje ook weer met een soort nep diamant laagje - grove / harde  vijl
 
 
 Staat het niet grappig? Ik vind het net een dunne clutch. =)

Zelf maken?

Wat je nodig hebt:

- leeg dun doosje, of zoals mij een doosje van potloden. (mijn potloden zijn van bruynzeel)

- behang, of stevig kaftpapier.

- watten.

- hobby / alles lijm. ( je kan ook behang lijm gebruiken, maar met hobby lijm gaat het ook prima! )

Hoe je het moet maken:

- behang op het doosje plakken met de alles lijm. Zet er wasknijpers op zodat het behang goed op het doosje blijft plakken. Het moet lang drogen, dus zorg dat je wat tijd hebt!

- watten erin plakken met de alles lijm. Plak geen dunne stukjes op, maar wat dikkere, kleine stukjes, anders heeft het bijna geen zin. Ook dit moet je weer goed laten drogen, anders ruiken al je nagelvijlen naar lijm.

- vijlen erin, en klaar!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden, en ik raad jullie echt aan om zoiets te maken, want het is leuk, handig, en ontzettend simpel te maken. Nu moet je wel net behang of heel stevig kafpapier in huis hebben..

See you!

xxx
Heleen


1 opmerking:

  1. Wat een super leuk idee, het staat idd echt leuk ook gewoon voor in je kamer :)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat weten wat je van dit artikel vind!