dinsdag 7 mei 2013

Review: Lush toothy tabs dirthy.


Een tijdje geleden, ongeveer eind maart, kocht ik een pakje toothy tabs bij Lush. Ik snap wat je denkt: 'Wat zijn toothy tabs nou weer?' Nou, het zijn tabletjes waarmee je je tanden kunt poetsen. Je kauwt op het tabletje, pakt je tandenborstel en je poetst je tanden. Het klinkt leuk en makkelijk, maar is dit echt een goede vervanger voor je oude vertrouwde tandpasta?





Dit is het pakje. Er zitten 40 tabs in, wat ik nog best veel vind. Een pakje kost €4,65. Ik vind het best duur, normale tandpasta is een stuk goedkoper, en misschien doe je daar ook wat langer mee.




Je schuift het doosje open en dan zie je een kleine opening met de tabs. 



Dit zijn de tabs. Kleine tabs, maar toch redelijk dik. Ze ruiken een beetje naar mint, lavendel en allerlei geuren in een product. Een beetje fris. Best lekker, maar hoe smaakt het?



Wat de bedoeling is, is dat je kauwt op de tab, en dan gaat het schuimen. Vervolgens pak je jouw tandenborstel, en poets je gewoon je tanden. Je hebt hierbij geen water nodig, en dus ook geen tandpasta.

Ik vind persoonlijk de smaak niet heel erg lekker. Het is gewoon niet mijn ding. En de werking? Tja, het is apart en best leuk voor een keertje, maar omdat ik de smaak niet lekker vind, is het meteen een stuk minder fijn in gebruik. De tabs schuimen, en tandenpoetsen gaat hiermee voor de rest prima, maar de smaak..

De tabs halen plak heel erg goed van mijn tanden af, pluspuntje! 

Conclusie.

Het is zeker origineel van Lush, want dit kom je nergens anders tegen. En, zoals alle andere producten van Lush, zijn de tabs niet op dieren getest, en vers gemaakt. 
Ik vind het dus leuk bedacht, en het werkt goed, maar de smaak vind ik niks. Toch is het handig, en het is een klein pakje, dus handig voor mee op reis, zeker omdat je ook geen water en tandpasta nodig hebt, dus ook in het vliegtuig meer plek voor vloeibare producten. 

Ik zou het aanraden als je de smaak lekker vind, want de werking is goed, en het is leuk bedacht. Denk wel goed na, omdat het niet zo goedkoop is, en ruik zeker even goed in de winkel.

Dit is het eerste product van Lush waar ik niet razend enthousiast over ben, door de smaak, want voor de rest is het een leuk product. Of ik nog een andere smaak uit ga proberen? Misschien. Als ik een lekkere smaak tegenkom. 

Liefs,
Heleen






2 opmerkingen:

  1. Ik heb ze ook ! Maar inderdaad ze smaken zo vies.
    Dat is de reden dat ik ze niet meer gebruik helaas.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat weten wat je van dit artikel vind!