woensdag 11 september 2013

Column #5 - Tips voor de middelbare school.

Elke woensdag schrijft Jamie een column op mijn blog, en vandaag geeft ze jullie tips over een zwaar onderwerp...


 
 
Veel van jullie zitten nu wel op de middelbare school, en als je nu in de eerste zit is dat best een verandering. Al dat huiswerk veel leraren en nog meer problemen. Ik zit nu in de 4e van het vwo en dat is toch wel even wat anders dat ik gewend was, voor mij is ook allemaal veranderd ik heb nu een profiel gekozen dus minder vakken, als je in de 2e of 3e zit ben je dat huiswerk allemaal wel gewend en heb je je eigen maniertjes gevonden om je huiswerk te maken maar misschien zijn mijn tips ook wel handig voor jou.
 


tip 1: Schrijf alles goed op in je agenda, dat is echt al het halve werk, je komt thuis en gaat aan je huiswerk beginnen en je komt er achter dat het niet goed in je agenda staat, dan heb ik nog een Elektronische agenda, maar sommige scholen hebben dat niet, dus moet je weer klasgenoten whatsappen en dan ben je al weer tijd kwijt dus schrijf het goed op!

tip 2: Let goed op in de les. Tuurlijk is het leuk om heel je levensverhaal aan je vriend(in) te vertellen maar vaak wordt in de uitleg en in al dat gebrabbel zitten vaak veel antwoorden van je huiswerk, goed luisteren dus.

tip 3: Als je eenmaal thuis bent, ga eerst even wat drinken, eten en klets nog wat met je moeder of vader, broertje weet ik veel wat. En ga dan naar je kamer of andere rustige plek daar concentreer je je veel beter, ga ook niet lekker met je tv aan zitten of met je laptop en ga ook niet lekker whatsappen ga eerst je huiswerk maken dan heb je nog de hele na middag en avond voor je sociale leven. Zet desnoods rustige muziekje op.

tip 4: Ga niet de avond voor je toets leren, die woordjes moet je echt een paar dagen van te voren leren natuurlijk niet 3 weken maar begin echt op tijd, dan haal je veel betere cijfers en onthoud je het beter voor je repetitie.

tip 5: Rust goed uit! Ga niet elke avond half 12 slapen als je de volgende om kwart voor zeven op moet, als je 's ochtends al moe bent wordt de dag heel zwaar!!

En dit waren mijn tips, het is natuurlijk niet een garantie om het jaar te halen maar het helpt je in ieder geval wel!
en dit was het dan voor vandaag ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en tot volgende week!
x Jamie

 

1 opmerking:

Laat weten wat je van dit artikel vind!