zaterdag 8 december 2012

Battle nail polish corrector pencil: essence VS fing'rs

Hay,

Hoe was jullie pakjesavond? Die van mij was heel gezellig, en ik heb onwijs veel leuke dingen gekregen, die gaan jullie allemaal nog zien in een filmpje!
Vandaag een battle, zoals je in de titel al wel gezien hebt: een battle tussen essence en fing'rs en dan tussen de nail polish corrector pencils.



Ik denk dat jullie allemaal wel essence kennen, een merk dat te koop is bij Kruidvat en trekpleister. Een super budget merk, maar wel met erg goede kwaliteit, en enorm veel keus vanwege het grote assortiment.

Fing'rs is wat minder bekend, het is te koop bij de Etos en verkoopt onder andere nepnagels en allerlei handige dingen voor je nagels. Een leuk merk, en ook nog eens betaalbaar.

Nou om even kort samen te vatten wat een nail polish corrector pen of pencil precies is, het is een soort stift waarmee je nagellak weg kan removen als je een beetje geknoeit hebt met nagellak op je nagelriemen. Wattenstaafjes werken voor mij totaal niet, en ik haal vaak nagellak dat óp mijn nagel zit weg, en dat is zonde als je net een mooie nail art hebt gemaakt. Een soort wonder pen dus. =)

Let the battle begin!




 
Fing'rs corrector pen

Laatst konden jullie in een shoplog al zien dan ik een corrector pen van essence gekocht had, en dat ik die al even snel vergeleek met die van fing'rs. Ik liet jullie zien dat de corrector pen van fing'rs al erg vies is, en doordat er geen verwisselbare dopjes bij zitten, werkte hij gewoon niet meer goed en was er geen mooi puntje meer te bekennen. Dat komt natuurlijk ook omdat ik hem al een tijdje heb, ik denk al wel een halfjaar. Dat is natuurlijk erg lang, maar ik merkte na 3 maanden al dat hij een rare waas achter liet, doordat ik hem vaak gebruikte, en dat hij er niet meer zo fris uitzag. Best jammer, ik baalde als een stekker dat er geen verwisselbare dopjes bij zaten, zodat je het puntje kan 'verversen'. Nee, dat zat er niet in. Dus kon ik deze na ongeveer 3 maanden niet meer goed gebruiken.

Prijs: 3,99

Conclusie: hij heeft prima gewerkt, maar doordat je de dop niet kan schoonmaken, of dat je dopjes hebt die je kunt verwisselen, kun je hem niet langer dan 3 maanden gebruiken, als je hem echt vaak gebruikt tenminste. De prijs valt wel mee, 4 euro is niet belachelijk duur, maar omdat hij niet heel lang mee gaat, begin ik daarover te twijfelen. Zou 2 euro een betere prijs voor deze corrector pen zijn?


 
Essence nail polish corrector pencil
 
Dan de corrector pen van essence. Deze heb ik vrij nieuw, en nog niet vaak gebruikt zoals je ziet. In tegenstelling tot de pen van fing'rs heeft deze wel verwisselbare doppen, vier zelfs. Dat is meteen al een groot pluspunt. Maar het puntje van de pen is net iets fijner dan die van fing'rs (was). Ook weer een pluspuntje. Maar jongens, er is toch wel iets aan deze corrector pencil wat hem echt bijzonder maakt: de geur. Je zal misschien denken: nagellak remover ruikt toch altijd naar die vreselijke aceton lucht, en sterke geuren? Nee, deze niet. Hij ruikt naar heerlijke verse aarbeien, echt heel apart, maar lekker! Echt iets wat je niet verwacht. Voor de rest vind ik de verpakking erg leuk, door de lief roze kleur, en de dop waar het logo van essence op de bovenkant staat. Leuk detail.
 
Prijs: 2,39 volgens mij.
 
Conclusie: Verwijdert nagellak goed, en gaat lang mee dankzij de verwisselbare doppen. Hij ruikt lekker, en ziet er ook nog een super schattig uit. Nadelen aan deze pen? Nee, eigenlijk niet. O ja, hij is niet in alle kruidvaten (kruidvaten of kruivats? Aaaarggh, weet het nog steeds niet, hahaha!) , alleen in de kruidvaten (?) met een tweede essence schap. Tja, dat is dan wel weer een nadeel..
 
And the winner is..
 
Ik denk dat ik het niet eens meer hoef te zeggen, maar oké, ik ga het toch doen: de winnaar is.. essence! Een terechte winnaar, doordat hij een stuk goedkoper is, en ook nog eens fijner, én hij ruikt lekker. Een topper, en zeker een aanrader!
 
Ik hoop dat jullie het leuk vonden, ondanks dat hij zolang was. Ik zie jullie snel weer!
 
Lots of love,
Heleen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat weten wat je van dit artikel vind!