maandag 6 mei 2013

(Foto)verslag: Hoe was Rome?

Zoals jullie misschien wel weten ben ik naar Rome geweest. Ik ben voor 4 dagen met mijn vader naar Rome geweest. Het leek me heel leuk om jullie precies te vertellen hoe het was, dus dat is wat ik in dit artikel ga doen. Ik ga geen 'Pictures of the month..' artikel doen, dit doe ik dus in plaats van dat artikel. Ook had ik niet zo heel erg veel foto's, maar goed, ik hoop dat jullie dit leuk vinden!

Dag 1. - 27 april.

De eerste dag was niet echt een dag in Rome, maar meer in hele dag reizen.  Om - om precies te zijn - 12:27 vertrok onze trein richting Amersfoort. Toen stapte we over naar Hilversum, op naar Amsterdam. Vanaf Amsterdam gingen we naar schiphol. Tenminste, dat was de bedoeling. We misten de trein, maar gelukkig ging niet veel later nog een trein naar schiphol.

Ik weet niet meer precies hoelaat we uiteindelijk op schiphol aankwamen, maar ongeveer rond 2 uur. We checkte in, en we gingen door de douane. En toen wachten. Lang wachten. Van 14:30 tot 16:15 hebben we op schiphol gewacht, en om 16:45 vertrok ons vliegtuig.

De vliegreis ging gelukkig helemaal goed, ik was wel zenuwachtig, want ik had nog nooit gevlogen. Het was eigenlijk best leuk, en ik heb een super lekker broodje gehad, haha!

Ook was het uitzicht echt ontzettend mooi! Je kon alles zó goed zien, en de wolken waren zo dichtbij, echt gaaf!

7 uur landde we in Rome, en half 8 haalden we de koffers op. Vervolgens gingen we met de trein naar de buurt van ons hotel. Na weer een trein gemist te hebben, kwamen we om 20:45 aan en gingen we wat eten bij de mac donalds, we hadden heel erg honger. :)
Toen liepen we naar ons hotel, tja, dat dachten we. We liepen helemaal verkeerd, het was al pikdonker, en we wisten niet waar we heen moesten. Het was trouwens ook echt geen lekker weer, best koud en regenachtig.

Gelukkig hadden we de iPhone van mijn vader met een plattegrond, maar alsof we niet genoeg pech hadden, was die bijna leeg. Na nog een keer verkeerd lopen, veel straten, mensen, en gezoek en geloop kwamen we om 22:15 aan in ons hotel. Eindelijk.

Het was een klein, schattig hotel, hetzelfde geld voor onze kamer. De dag was lang, en mijn voeten deden pijn, maar dat is logisch na 10 uur (!!) gereisd te hebben..

Dag 2. - 28 april.

Ik werd rond 8 uur wakker, en er scheen een heerlijk zonnetje door het raam. 9 uur stond het ontbijt klaar, we ontbeten en maakten ons klaar. We kochten tickets voor een bus die ons de hele dag overal heen kon brengen, naar alle bezienswaardigheden. Heel handig!

Ons hotel lag heel centraal, in een schattig straatje en dicht bij de metro en de plek waar de bus stond.

Kijk al die huizen, heel erg schattig!

We kwamen langs een heel erg mooi gebouw! Op naar de bus, en naar het Colosseum.

Bij het Colosseum! Hij is zo ontzettend groot..

We moesten best lang wachten voordat we naar binnen konden, en dan ga je van dit soort random foto's maken..

Heel gaaf vanbinnen!

Ik heb heel veel foto's gemaakt van het Colosseum, hij is zo mooi, oud en groot! Echt ontzettend indrukwekkend.

Onderweg naar de Sint pieter kerk, kwamen we langs dit gebouw. Super mooi en groot!

Mooi!

En toen waren we bij de Sint pieter, we zijn er die dag niet in geweest, omdat het ontzettend druk was. Wat een grote kerk!

Die dag zijn we ook naar de spaanse trappen geweest, en we hebben daar heerlijk in de zon gezeten, met uitzicht op heel veel winkels, en een lange winkelstraat.

We zijn die dag nog naar een bezienswaardigheid geweest: de trevifontein. Wat een mooie fontein! Heel gaaf.

's Avonds hebben we super lekker gegeten in een klein, gezellig restaurant. Als voorgerecht hadden we samen een soort stokbrood met mozzarella en ham en als hoofdgerecht pizza!

We hebben bij een ijssalon super lekkere ijsjes gehaald, ik had tiramisu en die was echt heerlijk!
En wat groot! Ze gooide met een spatel ontzettend veel ijs op een klein hoorntje. Hier lijken ze niet zo groot, maar van bovenaf zeker wel!

's Avonds na het eten zijn we nog even bij de trevifontein, en het Colosseum wezen kijken, die allebei heel mooi verlicht waren. Heel gaaf!

Dag 3. - 29 april.

We stonden 's morgens vroeg op, en om 9 uur zaten we al in de metro, op naar de Sint pieter kerk, waar we die dag naar binnen zouden gaan. Scroll door naar beneden voor heel veel foto's in de Sint Pieter!

Nadat we in de kerk hadden gekeken, liepen we naar boven.

Dit was het uitzicht ongeveer na een paar trappen, heel gaaf om te zien!

Daarna liepen we heel erg veel trappen omhoog, maar liefst 500! Maar het was het waard, want we stonden helemaal op het bovenste punt van de bekende kerk. Het was zo mooi! Je had uitzicht over (bijna) heel Rome, zo gaaf!

We haalden een heel erg lekker ijsje, en aten die op in de warme zon.

We liepen nog even door naar het pantheon, die erg groot en oud is. Best wel tof om te zien!

We liepen weer richting de spaanse trappen, na wat winkeltjes gezien te hebben. Het was heel erg warm, rond de 28 graden, en dus hebben we op de Spaanse trappen weer heerlijk genoten van de zon.
We liepen nog even over de via del corso, een bekende winkelstraat van Rome, maar heb toen niet zo veel gekocht. Met de metro gingen we naar het Colosseum, en we hebben voor het grote gebouw nog heerlijk van de zon genoten tot dat de politie ons wegstuurde.

We gingen terug naar het hotel, en liepen door naar het restaurant dat we eerder die dag al zagen, en waar we ook gereserveerd hadden. We bestelden drinken, en dit wat je hier boven ziet kregen we steeds als we drinken bestelden: luxe!

Voorgerecht: carpaccio.

Hoofdgerecht: opgebakken aardappeltjes met varkensvlees.

Dessert: crème brulee.

Ik heb lekker gegeten! 9 uur waren we klaar, en liepen we nog een klein rondje. Toen terug naar het hotel, het was nog steeds warm!

Aan het eind van de dag was ik moe, en mijn voeten deden pijn, maar leuk en indrukwekkend was het zeker!

Dag 4. - 30 april.

De laatste dag brak aan en we hebben die dag geshopt. We deden rustig aan 's morgens, we hadden toch alle tijd. We ontbeten, en pakten de koffers in. Nadat alles in de koffer en tassen zat, lieten we de koffer achter in het hotel en namen we de metro naar de Spaanse trappen, want die zat dicht bij de via del corso, de bekende winkelstraat van Rome, en ook de langste.

SEPHORAAAAA.

We hebben daar souvenirs gekocht, en nog wat andere dingen, die jullie nog gaan zien in een shoplog.

Rond 3 uur namen we de metro naar ons hotel, we haalden de koffer op, en toen namen we de metro naar het treinstation. We hadden niet veel later aan moeten komen: we haalden de trein net. Eindelijk geluk met de trein.

Ongeveer om half 5 stonden we op het vliegveld, en we checkte in.
Onze koffer woog 9,9 kilo, haha! Weer geluk!
Half 8 stapten we het vliegtuig in. Dag Italië. Dag Rome. Dag belachelijk grote en lekkere ijsjes. Dag arme mensjes die onnodige dingen verkopen op straat. Dag Rome.

We landen rond 10 uur en laat kwamen we thuis.

Conclusie.

Het was een geweldige vakantie om nooit te vergeten!
Ik heb heel veel gezien, genoten van het heerlijke weer, en lekker geshopt.
Ook was  het super gezellig met mijn vader, en ik heb veel gelachen. Alles was zo groot en indrukwekkend, ik heb echt genoten van alles!

Rome is toch best arm, en heel veel mensen verkopen dingen op straat. Toch was het leuk om een keer een andere cultuur te proeven, heel erg leuk!
Ik was nog nooit in Italië geweest, en ik had nog nooit gevlogen maar beide dingen bevielen me goed!

Het was geweldig!

Liefs,
Heleen

Laat weten wat je van dit artikel vind!